CINTA ITU MEMANG INDAH
Tuesday 13 March 2012 | 07:37 | 0 weird people

Assalammualaikum w.r.t


Bismilahirrahmanirrahim
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Salam semua,pada uolls ...saya harapkan sihat selalu yerrrrr ^_^. Pada malam yang indah dan sepi ini,ditemani oleh bunyi katak ong..ong.. dan bunyi burung mengetuk membuat tukangan pada pokok tuk..tuk..dan bulan yang terang menyinari malam ini dan bintang yang berkelipan tanpa henti,hehehe....

Merepek sahajakan saya ni,hehe..tak ada  apelah uolls,cuma apa yang saya lihat dan dengar itu adalah makhluk Allah swt juga yang hidup di muka bumi ini. Tapi seronok juga bila sambil menaip entry malam ni ditemani bunyi-bunyi begitu,tak adalah saya sunyi sangat..hehe. Uolls semua mesti sudah baca tajuk entry saya hari inikan,hurrmmm...kalau sudah baca baguslah,jom..saya nak kongsikan sedikit cerita dan pengalaman saya yang selama ini telah 23 tahun bergelar seorang wanita. :) Jom skrolll bawah ni...


Saya sayangkan dia insyallah kerana ALLAH!!


Saya dilahirkan pada tahun yang tak tahu nak bagitahu bila pada bulan Jun. Menjadi seorang anak perempuan kesayangan ayah saya yang saya panggil ABAH. Merupakan anak perempuan sulung dari 6 adik beradik. Atas saya terdapat tiga orang abang dan bawah saya dua orang adik perempuan yang berumur 19 dan 18 tahun. Walaupon saya dikelilingi oleh mereka yang sayangkan saya,tetapi saya bersyukur sangat-sangat sebab mereka amat memahami dan saya terasa bahagia dilahirkan dalam keluarga ini.

Pelbagai pengalaman dan kenangan bermacam-macam yang telah saya alami. Pengalaman sepanjang hidup ini adalah CINTA. Uolls mesti ada yang berpengalaman dalam cinta bukan..cinta ini banyak jenis, terutamanya yang pertama paling penting,

Yang pertama = Cinta pada Allah s.w.t
Yang kedua = Cinta pada Rasulluallah s.a.w
Yang ketiga = Cinta pada Ibu Bapa
Yang keempat = Cinta pada pasangan kita :)

So,yang mana satu cinta uolls utamakan??? Bagi sayalah,yang paling saya utamakan adalah apa yang uolls baca di atas itulah. Mengikut turutan..hehehe. Cinta yang suci pada apa yang uolls inginkan pada pandangan saya adalah cinta yang bukan datang dari hawa nafsu semata-mata.

Pada saat dan ketika ini,saya mengakui yang saya sudah berpunya. Saya juga mengakui yang saya sayang akan bakal calon saya,tetapi jodoh pertemuan saya serahkan pada Ilahi. Siapa yang tak mahu disayangi dan dicintai bukan..seperti saya juga,saya ingin perasaan itu,alhamdullilah saya ada perasaan itu dan kami menjaga pandangan kami serta perasaan kami insyallah kerana Allah. ^_^


Hidup ini memang indah andai kita ada cinta. Tetapi,sebagai manusia dan sebagai hamba Allah kita jangalah lupa bahawa yang selayaknya kita cintai adalah Allah dan Rasulluallah. Cinta pada ibu bapa pun kita janganlah lupa, mereka adalah insan yang melahirkan kita di dunia ini dan tanpa mereka kita mungkin tidak dapat berada di dunia ini.

Oklah uolls,tiada yang mampu dapat saya kongsikan pada saat ini melainkan coretan yang tidak seberapa ini. Merapu dan merepek malam ini adalah diri saya yang tak seberapa sempurna.

_______________________________________________________________________
TERIMA KASIH SEMUA SUDI BACA!!
^_^



Assalammualaikum ^_^ Nama ana Dian Affira Hamzah. Ana seorang yang mesra dan peramah.Ana seorang yang pemalu dan segan bercakap dengan mereka yang tak dikenali. Ana masih lagi seorang pelajar. Ana suka membaca dan ber'online". Kepada semua selamat datang ke Dunia Hannah. Diharapakan ana dapat mengeratkan ukhwah lagi dikalangan semua. :) WASSALAM...

Viewer : Spongebob(s) 
Mood : Dunia Hannah Abadan Abada.


Life Scene
The Author
Assalammualaikum ^_^
Dian Hannah
7 June
Sepang,Selangor
I love vanilla chocolate cake
Love with Allah